Paris

Sitter på mitt sjaskiga och dyra hotell i Paris. Kan inte säga att Paris gjort ett jättebra intryck på mig. Det hela började med en försening på mitt tåg vilken innebar att jag missade anslutningståget till Paris. Väl på sista tåget var de fulla ungdomar som såg ut att komma från samhällets nedre skikt som störde mig. Tack och lov kom säkerhetsvakter på tåget och förde iväg dem. Väl framme var folk hotfulla och otrevliga mot mig. En kille ropade fuck you när jag inte kunde franska. Hmmf.

Morgonen startar sedan med att jag bevittnar en Austrialensk flicka bli bestulen på sin mobil medan hon pratar i den. Skrämd av detta begav jag mig på en guidad tur runt staden där jag höll i mina tillhörigheter likt en rik östermalmstant i Hässelby..

Till råga på allt kan vi tilläga parisarnas dåliga attityd mot alla som inte talar franska.. Suck, imorgonkväll beger jag mig mot Zurich..

Dock måste jag säga att Paris är vackert och idag har jag sett stora delar av det. Eiffeltornet, louvren, notredam, hotel de invalides, etc. Imorgon innan jag far skall jag försöka hinna se Moulin Rouge, rue azais och champs-elysees..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0