Helgen

I fredags fick jag beskedet att min gammelmormor var inne på sina sista dagar. Gammelmormor är den släkting som betydit mest för mig och min familj. Den varmaste och snällaste människa man kan tänka. Omedelbart tänkte jag att jag skulle försöka ta mig hem på något sätt, med fick veta att det inte var någon idé, hon kunde lika gärna somna in innan jag hann hem.

Så på något absurt sätt levde jag helgen efter planen istället. Studentfest på cafe opera på fredag, juice och Ouzo med vänner igår. Men tidigt imorse ringde mamma för att berätta att gammelmormor somnat in. Och idag har jag inte alls levt enligt planen. Idag har jag struntat i alla sidor som behövs läsas, istället har jag funderat.


Cafe opera..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0