Julafton

Ja, julafton gick väl okej. Förutom att jag nästan avslöjade att tomten inte finns, högljutt. Men lyckligtsvis hade barnet i familjen fullt upp med de nyöppnade julklapparna, pjuuh! Dessutom glömde jag tomtemasken när jag for hemifrån. Fick ringa till mamma i panik, för när de kommer hem från graven skulle tomtens ansikte ligga i hallen.

Annars var det de vanliga, alldeles för mycket mat, alldeles för mycker godis, alldeles för mycket cheesy julmusik och alldeles för många att träffa på knapp tid. Men det var mysigt iaf. Nu har julhysterin lagt sig. Barnen leker med sina gamla favoritleksaker igen. Jag fick se de negativa med julen igår. Den konsumentbaserade delen, fokuserad på värde och antal. Antar att kärlek och omtanke försvann någonstans på vägen. Det är länge sen jag firade jul hos en barnfamilj, om ni undrar..

    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0