Hej!

Helen här, den tidigare omnämda lillasystern. Nu tänkte jag passa på att låna min systers blogg för att beskriva hur hon egentligen är.

Min syster är en stjärna, men hon vet det nog inte själv. Hon lyser så starkt så vi andra ska vara lyckliga bara vi får spegla oss i hennes glans ;) Hon är smart, kanske mer på ett sätt som hon har kämpat sig till, inte ett medfött geni, men med en sorts grund.

Hon är varm, omhändertagande och omtänksam och har alltid fungerat som en extra mamma samtidigt som min bästa vän. Jag minns särskilt en gång då hon var "barnvakt" åt mig. Jag var 16 år och var som vanligt ute med mina vänner. Jag hade fått strikta order om att vara hemma SENAST tolv. Klockan elva avrundar jag min kväll, smyger in för att inte väcka Katrin som somnat, och kryper nöjt ner i min säng. Tjugo över ett ringer telefonen och i andra änden är min syster fly förbannad och skriker att jag skulle vara hemma tolv :) Hon har alltid funnits där, och de få saker jag inte kunnat prata med mamma om har min syter funnits där för att ventilera.

En sista sak som jag tycker om min syster är att hon har ett fantastiskt djup. Hon filosoferar, inspirerar och sprider glädje varje gång vi träffas.

Så tack till dig min kära syster för att du är den du är, för att du finns och för att du är min bästa vän!
Älskar dig förevigt

/Helen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0