♥ Dag 8 – Ett ögonblick.

Lars Winnerbäck - Söndag 13.3.99. Jag spelade den på min brända skiva, ja detta var ju lagligt då förtiden. Jag var lat i skolan, ambitiös nog för godkänd men inte mer. Jag gjorde inte mitt namn ära, man behövde inte plugga, eller skaffa jobb, eller kontakter eller någonting. Jag hade inga drömmar, drev bara omkring. Ytterliggare en grå dag då jag drev omkring lyssnade jag på den låten, filosoferade, och kom fram till att jag kan så mycket mer. Och JAG SKA FAN PLUGGA. JAG VILL HA ETT BRA JOBB, FAN. Ja, ungefär så tänkte jag, med stora bokstäver också. Sagt och gjort, betygen pluggades upp, mamma blev riktigt chokad och grät på examensdagen. När jag hör låten idag får jag lite av den där energin tillbaka. Känner rädslan för att måste säga;

- Jag ville egentligen alltid göra något annat än att sitta i Ica-kassan, men det blev inte riktigt så. Jag valde att fokusera på annat i livet. Blabla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0